5. Sınıfta Örnekleme Nedir? Gerçekten Anlatıldığı Kadar Basit mi? Dil bilgisi konularına bakınca insanın aklına ilk gelen şey genelde “kolay ya bu” düşüncesi oluyor. Ama iş sınıfa girip o konuyu 10-11 yaşındaki bir çocuğa anlatmaya gelince tablo biraz değişiyor. 5. sınıfta örnekleme konusu da tam olarak böyle bir yerden yakalıyor bizi. Teoride basit: bir düşünceyi, bir kavramı ya da bir durumu daha anlaşılır hale getirmek için örnekler vermek. Ama pratikte? Orası biraz karışık. İzmir’de büyümüş, ders kitaplarını defalarca karıştırmış biri olarak söyleyeyim: Örnekleme konusu çoğu zaman “ezberlenip geçilen ama içi tam doldurulmayan” bir başlık gibi duruyor. Öğrenciye “örnek ver” deniyor,…
Yorum Bırak